Abstract : Abstract
Vandaag de dag worden de bestaande wegen meestal hersteld. Het gebeurt niet vaak meer dat er een volledig nieuwe weg wordt aangelegd. In Overpelt is er gedurende dit academiejaar een dergelijk project uitgevoerd. Het betreft hier de ontsluitingsweg N71a, die tussen de N74 (noord-zuidverbinding) en het gloednieuwe ziekenhuis van Overpelt gelegen is.
In deze studie bespreek ik het project van de N71a. Bij dit project horen een vijftal kunstwerken. Het betreft hier 3 duikers voor de overwelving van de Holvense beek, een portaalbrug over de spoorweg Mol – Neerpelt , en een kokerbrug over de Heggestraat. Na een algemene inleiding over dit project, wordt de brug over de Heggestraat uitvoeriger besproken.
Voor deze brug is er zowel een lastenstudie als een lastenberekening gemaakt. Daarna werd hier een voordimensionering van uitgevoerd. Nadien is er een volledige wapeningsstudie van verricht. Tot slot werd er ook nog een betonvolumeberekening opgemaakt.
In het algemeen komen de resultaten die ik berekend heb, vrij goed overeen vergeleken met de studie van het Bruggenbureau van de Vlaamse Gemeenschap in Brussel. De kleinere verschillen zijn meestal te wijten aan afrondingen en een verschillend inzicht met de ontwerper. Uit de grotere verschillen trok ik enkele conclusies. Deze worden uitgebreid besproken in dit eindwerk.
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
NEYENS, P. (2005). Ontsluitingsweg Maria ziekenhuis te Overpelt - Brug over de Heggestraat.
Unpublished thesis, Xios, IWT.
Retrieved
from
http://doksxios.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=Sxhl8ae57e8c092736bb01092b40d1280005.
|