About DoKS      NL  |  EN Search:
  Starts with (bv. psycholog*)    Exact wordgroup (bv. "Visual Basic")
 
Home
Administration
Authors
Departments
Help
Years
 


1.062 theses on-line.
Most popular theses:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   
 More... 



Open Archives Initiative
Home

Prikklokregistratie en Call Gadget

2009
FILIPPONE, Luca
Toegepaste Informatica

Trefwoorden:

Abstract :
IT Solutions is een bedrijf dat distributiebedrijven, groot- en kleinhandel, herstel- en servicebedrijven assisteert bij het implementeren en ontwerpen van computersystemen die bedrijfsprocessen optimaliseren. Hiervoor maakt IT Solutions gebruik van het ERP-pakket Microsoft Dynamics NAV (Navision).
Mijn stageproject binnen IT Solutions bestaat uit het maken van een digitale prikklok en een Windows Gadget voor het beheren van Calls.
Het gedeelte prikklokregistratie omvat het volgende: gebruikers (personeel) checken in of uit op het systeem via hun persoonlijke kaart met barcode. Hierbij worden verschillende gegevens geregistreerd zoals het nummer van de werknemer, de datum, de begin- en eindtijd.
Op basis hiervan kunnen zijn gewerkte uren aan het einde van de maand berekend worden.
Een personeelsverantwoordelijke kan in Navision afrondingstijden instellen waarop de check in / out werktijden afgerond worden. Ook kan deze persoon in Navision boodschappen aanmaken die deze dan kan toewijzen aan één enkele gebruiker of aan een groep van gebruikers met daarbij de periode dat deze boodschap getoond moet worden. Bij het inchecken krijgen deze gebruikers dan een boodschap te zien als deze voor hun van toepassing is.
De werkklokregistratie is een webapplicatie ontwikkeld in Silverlight 4, met daarachter een WCF Service (C#) die de data ophaalt uit SQL Server die gelinkt is met Navision. Voor het maken van de queries wordt er gebruik gemaakt van LINQ.
Call Gadget: IT Solutions werkt met verschillende supportcontracten om klanten te ondersteunen. Aan de hand van hun supportcontract wordt een tijdslimiet bepaald waarop een probleem van de klant onderzocht moet worden (Gold contract, Silver contract, Platinum contract). Klanten kunnen calls melden via de supportwebsite of via de helpdesk en deze komen dan in Navision terecht. Het is de bedoeling om een Windows Gadget te ontwikkelen dat een overzicht biedt van alle calls per supportcontract en per status (Net gemeld, interne response afwachten, e.d. ).

Full text:
File Size Type Checksum
200700118_10.pdf 2 MB Adobe PDF MD5

Dit eindwerk werd 1474 keer bekeken en 10 keer gedownload.
Translate to English (Google translate)
 

Details

show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

FILIPPONE, L. (2009). Prikklokregistratie en Call Gadget. Unpublished thesis, Xios, IWT.
Retrieved from http://doksxios.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=Sxhl8ae57e8c2c4fd09a012c739992df0058.




©2004-2005 - XIOS Hogeschool Limburg - webmaster - Contact